Home News DIDATTICA | Fase 3 | Emergenza COVID-19

DIDATTICA | Fase 3 | Emergenza COVID-19

DIDACTIC ACTIVITIES / 3rd PHASE / COVID-19 EMERGENCY
DIDATTICAFASE3

Dal 22 settembre 2020 (*) ripartono le lezioni all'Università di Macerata. Il principio che ha guidato l'organizzazione didattica in questa nuova fase dell'emergenza sanitaria da Covid-19 è stato quello di contemperare il diritto allo studio con la salvaguardia della salute, favorendo la massima partecipazione possibile alla vita accademica, tassello fondamentale per la crescita personale.

(*) E' stato emanato il DR n.275/2020 nel quale si posticipa di un giorno l'avvio delle lezioni (inizialmente 21.09) per consentire agli studenti fuori sede di partecipare alla consultazione referendaria e all'election day del 20 e 21 settembre 2020.

LEGGI TUTTI I DETTAGLI

ATTENZIONE

ORARI E MODALITA' DELLE LEZIONI NEL NOSTRO DIPARTIMENTO

bandiera inglese

DIDACTIC ACTIVITIES / 3rd PHASE / COVID-19 EMERGENCY

From 22nd September 2020 lessons will restart at the University of Macerata

From 22 September 2020 (*) lessons will restart at the University of Macerata. The principle that has guided the didactic organisation in the new phase of the Covid-19 emergency is based on the purpose of compliance of the right to higher education with health safety in order to support the widest possible participation in academic life, which is a fundamental part for the personal growth.

(*) Following the directions of DR no. 275/2020, lessons start on 22nd September (initially 21.09) to allow offsite students to take part in the referendum and election day on 20th and 21st September 2020.

READ MORE DETAILS

ATTENZIONE

DIDACTIC ACTIVITIES - International Tourism and destination management ITourDeM (LM-49)